Wie is Mariska?
Even een stukje over mijzelf en het ontstaan van Spinsels Weerbaarheid……
Mijn naam is Mariska Kers. Samen met mijn man heb ik twee prachtige kids. In mijn vrije tijd doe ik graag hardlopen, yoga, lezen, teken en schilderen.
Mijn carrière begon als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener in de jeugdhulpverlening. Ook werkte ik als ambulante woonbegeleider voor mensen met een verstandelijke beperking.
In 2010 kreeg ik het idee om iets met weerbaarheid te doen. Dit kwam voort uit een gedachtespinsel. Het versterken van mensen en het vergroten van hun zelfverzekerdheid blijft een centrale focus in mijn werk. Het is opvallend hoe vaak we onze gedachten positief of negatief laten beïnvloeden door deze spinsels. Gedachten die ons belemmeren, zeggen dat we iets niet kunnen, dat we geen tijd of energie hebben, of dat we onzeker zijn. Het is belangrijk om deze spinsels te ontwarren. We moeten uitpluizen wat we echt willen, wie we zijn, en wat we wél kunnen. Dan ontstaat er ruimte om productief met deze spinsels aan de slag te gaan. Stap voor stap kun je je dromen herkennen, ontdekken en uitvoeren.
In 2010 volgde ik de opleiding tot Rots en Water trainer. In 2011 voltooide ik het vervolg voor mensen met autisme en/of een verstandelijke beperking. Deze trainingen maakte mij zo enthousiast dat ik mijn kennis graag wilde delen. Ik vind het een uitdaging om mensen in hun kracht te zetten en hen meer zelfvertrouwen en weerbaarheid te geven. Zo ontstond Spinsels Weerbaarheid. In juni 2015 heb ik de grote sprong gewaagd van mijn baan afscheid genomen, om volledig als Rots en Water trainer aan de slag te gaan.
Na een aantal jaren trainen zag ik dat sommige kinderen meer nodig hadden dan een groepstraining kon bieden. Daarom ben ik de opleiding gaan volgen tot Psychomotorisch Kindertherapie. Ik geef nu al een paar jaar met veel plezier Psychomotorische Kindertherapie. Het is mooi om te zien wat sessies doen voor ouders en kinderen.
In mijn werk ben ik een enthousiaste en creatieve therapeut en trainer met sterke voelsprieten. Ik speel in op wat er in het moment gebeurt. Dit vraagt om inlevingsvermogen, flexibiliteit en creativiteit. Eigenschappen die ik beschik en met veel plezier inzet in het contact met het kind en zijn ouders/verzorgers. Ik ga uit van de kracht van het kind en zijn systeem en denk in oplossingen en mogelijkheden!